Fonduri pentru firme: ElectricUP, 100.000 Euro pentru panouri solare și stații de încărcare pentru mașini electrice

de | 18/11/2020 | Național, Economic

Microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii (IMM) din diverse domenii, precum și firmele din domeniul HoReCa, vor putea depune proiecte pentru a obține fonduri nerambursabile de maxim 100.000 de euro pe proiect, pentru instalarea de panouri fotovoltaice și stații de alimentare a mașinilor electrice.

Finanţarea nerambursabilă se acordă pentru instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică cu o putere instalată de 100 kWp și cel puțin o staţie de reîncărcare de minim 22 kW pentru vehicule electrice cu minim două puncte de încărcare. Finanțarea poate acoperi până la 100% din cheltuielile eligibile. La solicitarea beneficiarului, se va putea acorda un avans de până la 30%.

Programul de finanțare se aplică pe perioada 2021- 2027, în mai multe cicluri de finanțare, pentru anul 2012 bugetul total fiind de circa 100 milioane euro. 

Solicitanții trebuie să îndeplinească o serie întreagă de condiții, printre care:

  • să aibă toate taxele, impozitele și amenzile plătite la zi către bugetul de stat și bugetele locale;
  • să se angajeze că vor întocmi, prin instalatorul ales, toată documentaţia tehnică necesară instalării sistemului de panouri fotovoltaice și a stațiilor de reîncărcare, respectând legislaţia în vigoare, cerinţele operatorilor de distribuţie energie electrică şi toate criteriile de eligibilitate solicitate prin ghidul de finanţare;
  • să se angajeze că vor instala sistemul de panouri fotovoltaice și stațiile de reîncărcare prin instalatorul ales, respectând legislaţia în vigoare şi toate criteriile de eligibilitate solicitate prin ghidul de finanţare.

Cheltuieli eligibile ElectricUp:

  • cheltuielile cu achiziţia sistemului de panouri fotovoltaice cu putere instalată de minim 27 kWp și maxim 100 kWp, având ca principale părţi componente:
    • panouri fotovoltaice,
    • invertor/invertoare,
    • echipamente conexiuni,
    • structura de montaj a sistemului,
    • modul de comunicaţie,
    • contoare inteligente pentru măsurarea cantității de energie produsă de sistemul de panouri fotovoltaice şi care permit colectarea şi transmiterea datelor relevante de la distanţă,
    • tablou electric curent continuu/curent alternativ;
  • cheltuielile cu achiziţia a cel puțin unei staţii de reîncărcare de minim 22 kW pentru vehicule electrice şi electrice hibrid plug-in, cu minim două puncte de încărcare;
  • cheltuielile cu proiectarea, obținerea avizelor necesare, montarea şi punerea în funcţiune a sistemului de panouri fotovoltaice și staţiilor de reîncărcare, reprezentând maximum 10% din valoarea totală eligibilă a proiectului;
  • cheltuieli de consultanță și management de proiect de maxim 7% din valoarea totală eligibilă a proiectului;
  • cheltuielile efectuate pentru realizarea şi instalarea panoului de informare;
  • cheltuielile efectuate pentru realizarea şi instalarea unui sistem de avertizare/semnalare pentru stația de reîncărcare;
  • 30% din cheltuielile cu achiziția acumulatorilor de stocare (maxim 30% din valoarea puterii instalate a panourilor fotovoltaice), opțional;
  • este considerată cheltuială eligibilă taxa pe valoarea adăugată, TVA, dacă aceasta este nedeductibilă.

Cheltuielile aferente branşamentului la reţeaua de energie electrică NU sunt eligibile.

Descarcă de AICI propunerea oficială de Ghid ElectricUp.

Înscrierile pentru ElectricUp se vor face pe site-ul granturi.imm.gov.ro.

Mai întâi va fi o perioadă de preînscrieri, în care potențialii beneficiari își vor crea profil de utilizator cu parolă, pentru ca apoi, după o săptămână, să înceapă efectiv înscrierea, prin depunerea cererilor de finanțare, cu semnătură digitală.

Image by Photo Mix from Pixabay

Articol scris de Gabriel Baciu

Fost realizator de programe, coordonator muzical și creator de reclame la Radio Nord-Est și Radio Terra; fost realizator de programe la CNS Roman; antreprenor în advertising și publicitate din 2003; membru fondator al săptămânalului Opinia Romașcană; consultant pentru comunicare, advertising și publicitate; grafician și dezvoltator site-uri web.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.