„Născut talent, murit speranță” – este una din zicalele folosite de amatorii de sport atunci când se referă la dezamăgirea legată de evoluția unui sportiv. În ciuda domeniilor total diferite, zicala se potrivește de minune Pietonalului Ștefan cel Mare.
16 ani sunt de când au fost întocmite primele documente referitoare la proiectul de modernizare al Pietonalului. Lansat cu mare tam-tam, proiectul a fost întocmit de o firmă din Bacău şi prelua unele soluţii rezultate în urma unui concurs de idei organizat de Primăria Roman, cu participarea Facultăţii de Arhitectură Bucureşti. Cele patru tronsoane ar fi trebuit să aibă o personalitate distinctă.
Trei primari mai târziu, zona arată ca în fotografiile de mai jos, dar Lucian Micu se arată mulțumit, cu excepția a „câteva lucruri de remediat”.
Per ansamblu sunt mulțumit de calitatea lucrărilor din pietonal însă în mod particular sunt câteva lucruri care trebuie remediate. … E vorba de acele plăci de granit, sunt anumite zone în care trebuie intervenit și deja am vorbit cu constructorul, însă trebuie să așteptăm vremea caldă. Lucrările cred că se vor finaliza în totalitate în această primăvară, spre începutul verii.
Lucian Micu
Primul lucru care-ți sare în ochi la intrarea în pietonal e numărul mare de mașini. E „pietonal” dar e cu mașini!? Justificarea accesului autovehiculelor în pietonal este că și magazinele din zonă trebuie să se aprovizioneze și să livreze marfa cumva, numai că aceste operațiuni par a se face cu Mercedes-Benz ML, Audi A6, BMW seria 5, Mercedes-Benz clasa E, Volkswagen Passat și Volkswagen Touareg.
Ce-i drept aici intră și camioane; îți poți da seama după urmele lăsate de anvelope pe spațiul verde.
Prezența mare a autovehiculelor nu e de mirare atât timp cât barierele erau ridicate și nici un polițist local sau paznic nu era în gheretă. Prezența unui indicator care indică că spațiul este supravegheat video nu pare a speria pe nimeni.
Calitatea lucrărilor e departe de a fi ceea ar trebui să fie. Plăcile de granit s-au desprins și crăpat în foarte multe locuri. Dacă în unele zone deteriorarea granitului s-ar putea pune pe seama accesului autovehiculelor, faptul că plăcile de pe trepte s-au crăpat și desprins nu poate fi pus decât pe seama unor lucrări de mântuială.
Siguranța cetățenilor a fost pe primul plan; mărturie stau găurile neacoperite, pline cu gunoaie dar și cele acoperite cu niște euro-paleți.
Grăitoare este și prezența unei balustrade din scânduri legate cu sârmă.
Un portocaliu țipător a fost aplicat prin unele zone, menit probabil să-ți ia ochii de la mănunchiurile de cabluri în dezordine, tencuiala căzută și betonul măcinat până la structure de fier.
Din loc în loc cabluri ies din pământ.
Acolo unde gospodar nu este, vegetația își revendică locul.
În lipsa unui plan coerent, fiecare antreprenor și-a amenajat fațada cum a crezut de cuviință.
Unii nici nu s-au mai deranjat să dea un strat de var.
Într-un capăt al pietonalului, șters de soare, un mic panou anunță că în „Groapă” s-au îngropat și bani europeni.
Finisajele par a fi o treabă peste puterile constructorului.
Din multitudinea de fotografii făcute am ales să vă prezentăm doar 50.
0 Comentarii