Scandal în CJ Neamț din cauza Pristyl

de | 26/02/2016 | Frontpage

Proiectul de hotărâre prin care firma de transport persoane Pristyl Roman cerea să i se atribuie zece trasee în zona Romanului pe care să efectueze curse regulate speciale, adică să transporte angajații TRW de acasă la farică și înapoi, a fost retras de pe ordinea de zi. Inițiatorul proiectului, președintele CJ Emilia Arcan a motivat decizia spunând că ”pe parcursul a trei zile am primit la Cj foarte multe petiții și reclamații”. Discuțiile s-au purtat la finalul ședinței CJ Neamț de joi, 25 februarie, și de la un ton normal s-a ajuns la scandal.

Acest proiect a primit aviz negativ și de la comisia de specialitate, formată din consilieri județeni. ”S-a dat vot negativ, există discuții că pe șapte trasee se suprapun stațiile și nu ne-au fost prezentate toate documentele”, a precizat consilierul județean Mihai Alexandru. Afirmația sa a fost susținută și de un alt consilier. ”Lipseau: lista vehiculelor, copie conform după licențele de transport, contractul cu beneficiarul acelor curse și tabelul cu persoanele. Și cu mențiunea că stațiile nu pot fi cele ca la cursele regulate, așa prevede legea”, a explicat Cristian Tomuleț.

”Din anul 2014, firma are încheiat un contract de transport salariați cu firma TRW Airbag System și în 2014 au fost ceva discuții pe acest subiect, când mi s-a acordat licență la un număr de șapte rute, observ că și astăzi sunt, din nou, aceleași probleme. Vreau să cred că domnul consilier Tomuleț discută despre o altă cerere și o altă solicitare venită din partea altui operator de transport, nicidecum Pristyl. Susțin aceasta deoarece m-am ocupat personal și am depus toate documentele necesare ca aceste solicitări să devină un proiect pe orindea de zi”, le-a spus consilierilor Ionuț Pricope, administratorul SC Pristyl SRL.

Un angajat al CJ Neamț a precizat că, într-o  primă fază, documentația a fost incompletă, apoi că operatorul a mai adus și alte avize, doar că există discuții cu privire la unele dintre acestea.  Vicepreședintele Manoliu a punctat și ceea ce i s-a adus la cunoștință. ”În urma unor sesizări venite inclusiv de la primarul comunei Sagna, care spune că ștampila a fost pusă de secretar și, în urma verificării, s-a constatat clar că stațiile, pe ruta Sagna, majoritatea se suprapun peste stațiile de transport în regim regulat. Ori legea spune foarte clar că nu este voie ca stațiile pentru curse speciale să se suprapună cu cele pe transport regulat”, a declarat Dan Manoliu.

Acela a fost primul moment în care s-a ridicat tonul. Iar cel care a făcut-o a fost administratorul firmei Pristyl. ”Domnule vicepreședinte, vă rog să argumentați. Aveți un document care să spune asta? Cine a analizat, cine a dezbătut acest subiect și și-a dat cu presupusul asupra faptului că se suprapune sau nu? Sau cine v-a spus că ștampila este falsă sau avizul este fals, atâta timp cât am primit acest aviz în urma unei solicitări scrise, făcute de mine personal?”, a zis Ionuț Pricope. ”Primarul a spus că ștampila a fost pusă de secretar, nu că este falsă. Tot primarul a spus că se suprapun stațiile. Din aceste motive am decis amânarea proiectului, din cauza acestor suspiciuni nu și-a asumat nimeni răspunderea de a iniția proiectul”, a răspuns Dan Manoliu.

Din cauza tonului discuției a intervenit și președintele Emilia Arcan, mai ales că administratorul Pristyl a cerut să i se spună de ce, pentru neclarități în cazul unui traseu, a fost retras întreg proiectul. ”Da, mi se pare corect, fiindcă avem serviciu de specialitate care spune că documentele sunt incomplete. Nu putem promova un proiect dacă tehnicul ne spune că nu este în regulă. Vă promit eu că, dacă totul este în regulă, voi promova acest proiect într-o ședință extraordinară. Dar lăsați-ne să ne facem treaba. Sunt reclamații și petiții de care trebuie să ținem cont”, a răspuns Emilia Arcan. Ionuț Pricope a cerut cont șefului CJ cu privire la reclamații, dar Emilia Arcan i-a răspuns că e treaba CJ să analizeze toate petițiile și că nu trebuie să se justifice față de operator.

O altă acuzație a venit din partea unui operator concurent. ”Sunt de la SC Solelga, sunt administratorul firmei. Domnul, de un an de zile, face convenție și se ascunde sub transportul ocazional. Am primit o cerere de la un cetățean care lucrează la TRW, pentru că el stă în picioare și ăla care plătește stă jos. Și persoana respectivă a fost dată afară, pe motiv că ce e treaba lui, de ce merg oamenii cu bani, cu mașina TRW. Al doilea punct de vedere: la Sagna, el zice că face cursă ocazională. Când vine ISCTR, scoate hotărârea CJ; când veniți dumneavoastră, spune că face curse ocazionale. El se ascunde după lege ca pisica după scaun. Trebuie spus clar: are voie sau nu are voie? Sunt multe probleme, dar el este șmecher și are multă influență”, a spus Iosif Ghiuzan, administratorul firmei de transport persoane Solelga.

Proiectul cu privire la aceste licențe de transport va fi reanalizat și discutat într-o altă ședință a CJ Neamț.

Articol scris de Teo Baciu

Jurnalist din 2007, cu experiență în presa locală și națională, bursieră în 2014 a programului "Bursele Europene pentru Jurnaliști în Dialog", coautor al portalului național justitiecurata.ro, premiată de Reprezentanța Comisiei Europene în România în cadrul concursului "Reporter și blogger european".

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele articole

se incarca

Cele mai citite articole

se incarca