Se iau primele măsuri pentru îmbunătățirea activității la urgențe

de | 01/08/2016 | Local

Selecția cazurilor care vor avea prioritate la Centrul de Primiri Urgențe (CPU) din cadrul Spitalului Municipal de Urgență Roman va fi făcută de un asistent medical. Aceasta este una dintre măsurile ce se vor lua la spital în următoarele două săptămâni, pentru eficientizarea activității medicale, în special la CPU.

”Sunt sute de cazuri care se tratează în Centrul de Primiri Urgențe (CPU) și zeci de cazuri salvate. Ori, câteodată, se arată doar acele puncte în care se spune că cineva nu și-a făcut datoria și aruncă o imagine nefastă asupra activității medicilor și oamenilor de acolo. Am văzut foarte mult suflet și priviri interesate de ceea ce am discutat și oamenii ne spun că își fac treaba și și-o vor face în continuare. Pentru a-i susține, noi am plecat de la ideea să intrăm în Consiliul Local, în proxima ședință, și să modificăm organigrama CPU, să modificăm niște posturi și să mărim numărul de asistență, de la 20 la 23. Astfel, să avem câte patru asistenți și doi medici pe CPU ziua și câte trei asistenți și medicul de gardă noaptea”, a afirmat Laurențiu Leoreanu, primarul municipiului Roman.

Unul dintre asistenți va fi cel care va face selecția cazurilor și va stabili care este mai urgent și are nevoie de ajutor medical mai repede decât alții. Acest lucru nu se întâmpla până acum și, exceptând urgențele care ajungeau la CPU cu ambulanța, ceilalți pacienți erau întrebați prima dată de paznic ce îi doare și ce problemă au. ”Dorim ca prioritizarea cazurilor să se facă mult mai atent și să se înțeleagă foarte bine că nu-i pe principiul primul venit, primul servit. Adică, dacă cineva este acolo și așteaptă deja o oră și vine altcineva dintr-un caz de urgență, pe o clasă mai ridicată, automat va fi preluat celălalt. Nu zice: da, dar eu aștept de ceva timp. Da, dar fiind primire urgențe, acolo primează urgența”, a adăugat primarul Leoreanu.

”Aceleași probleme sunt peste tot. Legat de pacienții care așteaptă foarte mult și care sunt nemulțumiți. Standardul de calitate diferă pentru fiecare: dacă pacientul dorește ca dumnealui când vine să fie văzut cât mai repede, să nu aștepte și, eventual, calitatea … dacă ești văzut foarte repede nu poți pune bază și pe calitate, medicul pune accent pe calitate și atunci preferă ca pacientul pe care îl vede să fie tratat corespunzător, iar cel care așteaptă, în momentul în care îi vine rândul să fie văzut cum trebuie și să fie mulțumit de actul medical”, a punctat dr. Maria Andrici, directorul general al Spitalului Municipal de Urgență Roman.

Totodată, administrația publică locală invită presa să vină la spital și să vadă exact cum se lucrează în unitatea spitalicească, care sunt situațiile cu care se confruntă medicii și cum se vede actul medical din punctul de vedere al pacientului.

Articol scris de Teo Baciu

Jurnalist din 2007, cu experiență în presa locală și națională, bursieră în 2014 a programului "Bursele Europene pentru Jurnaliști în Dialog", coautor al portalului național justitiecurata.ro, premiată de Reprezentanța Comisiei Europene în România în cadrul concursului "Reporter și blogger european".

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele articole

se incarca

Cele mai citite articole

se incarca