Ce poți face dacă întârzâie trenul și nu ești ministru

de | 25/10/2017 | Fără categorie

Directorul general a Companiei Naționale Căile Ferate Române (CFR) SA, Marius Chiper, a anunțat marți, 24 octombrie, că își dă demisia după ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a anunțat că îl va demite din căuză că trenul în care se afla membrul Guvernului a avut întârzâiere de oră.

În urmă cu câteva zile, înRoman.ro a scris despre condițiile în care călătoresc studenții romașcani; și nu doar ei. Cei mai mulți călători nu au puterea de a face concedieri atunci când nu sunt mulțumiți de condițiile de călătorie. De aceea este important să știm ce drepturi avem atunci când mergem cu trenul și acesta are întârzâieri.

Conform legislației în vigoare, transportatorii feroviari de călători nu acordă despăgubiri pentru întârzierile înregistrate în trafic intern. În prezent, serviciile naţionale sunt exceptate conform HG nr. 1476/2009 şi HG 1078/ 03.12.2014 pentru acordarea de compensaţii în caz de întârzieri. Derogarea solicitată de autorităţile române autorităților europene, referitoare la plata despăgubirilor pentru întârzierea trenurilor pe rutele interne este valabilă până în anul 2019.

„În trafic intern, în situații de întârziere,  pasagerilor cu bilete la trenurile afectate şi care nu mai efectuează călătoria din diverse motive, li se poate restitui la cerere contravaloarea legitimaţiilor de călătorie achiziţionate şi neutilizate (fie pentru întreaga rută, fie pentru distanța neefectuată din ruta respectivă), conform Regulamentului de transport pe calea ferată şi reglementărilor în vigoare.” – comunicat CFR, remis înRoman.ro

În trafic internațional, despăgubirile pentru preţul legitimaţiei de transport, în caz de întârziere, se acordă conform prevederilor un Regulament european. Compensaţiile acordate sunt de 25% din preţul legitimaţiilor de călătorie pentru întârzieri între 60-119 minute şi de 50% din preţul legitimaţiilor pentru întârzieri de/şi peste 120 minute pentru serviciile în traficul internaţional de transport. În acest sens, pasagerii trebuie să completeze un formular special, disponibil pe site sau în stațiile și agențiile de cale ferată care vând bilete în trafic internațional şi poate fi depus la orice unitate emitentă (staţie sau agenţie) sau trimis pe e-mail. Acesta va fi analizat și soluționat în consecință.

Conform CFR, în primle șase luni ale acestui an, aproximativ 90% din trenurile CFR Călători aflate în circulaţie au ajuns la destinaţie fără întârzieri.

 

 

Articol scris de Teo Baciu

Jurnalist din 2007, cu experiență în presa locală și națională, bursieră în 2014 a programului "Bursele Europene pentru Jurnaliști în Dialog", coautor al portalului național justitiecurata.ro, premiată de Reprezentanța Comisiei Europene în România în cadrul concursului "Reporter și blogger european".

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.