Ministerul Transporturilor promite modernizarea unei căi ferate importante pentru romașcani. Cât facem acum cu trenul sau mașina în diferite zone ale țării

de | 30/07/2018 | Administrație, Județean, Politică

Șoselele tot mai aglomerate, mai peticite și mai nesigure îi fac pe mulți să se gândească și la opțiunea unei călătorii cu trenul atunci când au de mers intr-o localitate în alta. Doar că, de multe ori, a merge cu trenul înseamnă a circula cu viteză mică (ceea ce înseamnă un timp de călătorie foarte mare) și în condiții mizerabile.

Ministrul Transporturilor susține, însă, că situația se va schimba.  Conform lui Lucian Șova, rețeaua feroviară din nord-estul țării ar urma să fie reabilitată pe bani europeni. Un proiect ar fi modernizarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj – Focșani – Bacău – Roman – Iași – frontieră, prin care se urmărește aducerea liniei la standarde europene, adică: trafic feroviar în condiții mai sigure, reducerea timpului de călătorie, îmbunătățirea confortului călătorilor, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

La această dată sunt în curs de elaborare documentele necesare demarării procedurilor de achiziție a serviciului de elaborare studiu de fezabilitate, estimând că în semestrul II din 2018 va fi demarată această procedură (durat estimată de elaborare studiu de fezabilitate este de 24 de luni). Valoarea investiției este estimată a se ridica la 19 milioane de euro.” – document Ministerul Transporturilor

Tot din bani europeni se promite viteză mai mare de deplasare pe 1.001 kilometri de cale ferată. Singura rută inclusă în acest program (pachetul QiuckWins) este Pașcani – Iași, o rută extrem de cunoscută de studenții romașcani. În prezent se lucrează la elaborarea caietului de sarcini.

De la bugetul stat, anul acesta se finanțează doar niște… peticeli: reparații pe linia Iași – Pașcani,pe o lungime de 9 kilometri; consolidare terasament pe linia Bacău – Piatra Neamț, lungime 1 kilometru.

În schimb, „la momentul actual nu sunt înregistrate investiții pentru electrificarea rutei feroviare Bacău – Piatra Neamț”.

Informațiile situația acestor linii de cale ferată au fost făcute publice de Ministerul Transporturilor ca urmare a unei interpelări a deputatului Mugur Cozmanciuc.

Cu mașina sau cu trenul? Câteva cifre-reper

  • ruta Roman –Bacău: cu trenul – între 30 min. și 45 min. (regio sau interegio); cu mașina – aprox. 40 min.;
  • ruta Roman – Iași: cu trenul – între 1h.40 min. și 2h. 40 min.; cu mașina – aprox. 1h. 16 min.;
  • ruta Roman – București: cu trenul – între 5h.00 și 5h. 34 min.; cu mașina – aprox. 4h. 40 min.;
  • ruta Roman – Cluj: cu trenul – între 10 h și 16 h (în funcție de legături); cu mașina – aprox. 5h. 30 min.;
  • ruta Bacău – Piatra Neamț: cu trenul – între 1h.19 min și 1h.40 min. (regio sau interegio); cu mașina – aprox. 1h.05 min.;
  • ruta Piatra Neamț – București: cu trenul – între 6h. 30 min. și 12 h (în funcție de legături); cu mașina – aprox. 5h. 30 min.

* toți timpii de călătorie de mai sus sunt estimativi

*informațiile despre  timpul de călătorie cu trenul au fost preluate de pe cfrcalatori.ro, iar cele despre timpul de călătorie cu mașina au fost preluate folosind GoogleMaps. Timpii reali de călătorie diferă de la situație la situație.

Articol scris de Teo Baciu

Jurnalist din 2007, cu experiență în presa locală și națională, bursieră în 2014 a programului "Bursele Europene pentru Jurnaliști în Dialog", coautor al portalului național justitiecurata.ro, premiată de Reprezentanța Comisiei Europene în România în cadrul concursului "Reporter și blogger european".

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.