Cum nu se repară trecerea la nivel cu calea ferată de la ieșire din Roman: responsabilitatea, plimbată de la Ana la Caiafa

de | 18/09/2018 | Administrație, Local

Trecerea la nivel cu calea ferată la ieșire din Roman spre Iași este un adevărat test de rezistență pentru fiecare vehicul în parte care trece pe-acolo. înRoman.ro a prezentat de mai multe ori această situație pentru care nu s-a găsit nicio soluție în atâția de ani. Radu Samson, președintele USR Neamț, a făcut de curând o sesizare către Ministerul Transporturilor pe aceeași temă.

Răspunsul autorităților arată modul clasic în care se lucrează în multe instituții publice: responsabilitatea se aruncă dintr-o curte în alta cât de mult de spoate.

Linia de cale ferată neinteroperabilă Buhăești – Roman a fost predată societății RC – CF Trans SRL Brașcov urmare a perfectării contractului de închiriere nr. 10/23.02.2010 (…). CNCF – CFR SA, prin intermediul Sucursalei Regionale de Căi Ferate Iași a întreprins mai multe inițiative pentru determinarea deținătorilor și respectiv utilizatorilor liniilor de cale ferată ce tranzitează trecerea la nivel în cauză se execute lucrări de întreținere corespunzătoare. Ultima întâlnire între reprezentanții SRCF Iași și cei ai societăților care dețin sau au în locațiune liniile CFR ce tranzitează trecerea la nivel de cale ferată a avut loc în stația CF din Roman în data de 12.07.2018. CFR SA va efectua și pe viitor demersuri pe lângă societățile care dețin sau utilizează liniile de cale ferată ce tranzitează trecerea la nivel de la KM 69=570, situată la intersecția liniei CFR cu drumul național E85 în vederea identificării unor soluții pentru remedierea deficiențelor semnalate. – răspuns al Ministerului transportului remis lui Radu Samson

Această poziție a Ministerului Transportului completează tabloul incompetenței și al neimplicării. În urmă cu câteva luni, înRoman.ro prezenta punctul de vedere al firmei private care operează pe linia Buhăiești – Roman.

O reparație capitală a pasajului cu același tip de dale de cauciuc este extrem cle scumpă. Lucrarea implică închiderea totală a circulației feroviare și rutiere pentru o perioadă de timp mai lungă. O astfel de investiție considerăm că va avea rezultate îndoielnice asupra durabilității în timp a acestui tip de pasaj de cauciuc, având în vedere degradările și la alte pasaje dotate cu acest tip de dale. Un astfel de efort financiar impune amortizarea în timp, fapt ce nu se poate realiza datorită clauzelar contractuale care stau la baza închirierii liniei în cauză.” –  răspuns RC – CF Trans SRL remis înRoman.ro

În timp ce responsabilitatea reabilitării acelei treceri este pasată de la agentul economic la stat și înapoi, sute de șoferi își dau proba măestriei la obstacole în acel loc, fără ca nimeni să răspundă pentru defecțiunile ce pot surveni și pune în pericol viețile unor oameni.

Articol scris de Teo Baciu

Jurnalist din 2007, cu experiență în presa locală și națională, bursieră în 2014 a programului "Bursele Europene pentru Jurnaliști în Dialog", coautor al portalului național justitiecurata.ro, premiată de Reprezentanța Comisiei Europene în România în cadrul concursului "Reporter și blogger european".

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele articole

se incarca

Cele mai citite articole

se incarca