Legea pentru construirea autostrăzii A8 a fost votată. Cozmanciuc: „Votul e o primă victorie, dar nu trebuie să stăm liniștiți”

de | 07/11/2018 | Administrație, Național, Politică

Deputații au votat miercuri, 7 noiembrie, cu o majoritate covârșitoare, legea privind construirea autostrăzii care ar urma să lege Moldova de Transilvania.

Parcursul procesului legislativ a fost îndeaproape urmărit de reprezentanții societății civile și de inițiatorii acestui proiect. Dar adoptarea legii nu înseamnă capăt de drum, ci doar o etapă. O spun și reprezentanții asociațiilor care militează pentru A8, dar și unul dintre coinițiatori.

Mă bucur că în sfârșit colegii mei din Parlament au înțeles cât de important este acest proiect de infrastructură pentru Moldova. Am inițiat și susținut necesitatea demarării construcției unei autostrăzi încă din anul 2014 și am făcut eforturi susținute pe parcursul acestor ani ca autostrada care va lega Moldova de Ardeal să devină realitate. Votul de astăzi este o primă victorie în acest sens, dar nu trebuie să stăm liniștiți. Voi face și pe viitor toate demersurile necesare și legale ca în 2019  să înceapă construcția autostrăzii. Proiectul de lege a fost pus pe ordinea de zi, pentru a putea fi votat astăzi, datorită parlamentarilor PNL. Mă bucur și le mulțumesc colegilor liberali, dar și tuturor parlamentarilor că au înțeles cât de important este acest proiect de infrastructură pentru cetățeni.

Mugur Cozmanciuc, deputat de Neamț

De precizat că reprezentanții societății civile au fost prezenți în sala de plen, pentru a-i vedea pe deputați cum votează acest proiect după ce luni, 5 noiembrie, mai mulți parlamentari (majoritatea de la PSD), printre care și deputatul romașcan Alexandru Rotaru au votat pentru ca proiectul să fie retrimis la comisii, spre rediscutare.

banner parlament autostrada A8

Consecințe importante după promulgare:

  • în 30 de zile trebuie începute procedurile de achiziție publică pentru acest proiect de investiție;
  • fiecare lege a bugetului de stat anuală de acum încolo va trebui să prevadă exact creditele bugetare solicitate de Ministerul Transporturilor pentru acest proiect (sau să deroge explicit de la legea autostrăzii);
  • limitele geografice sunt clar definite de la granița cu Republica Moldova (cu un nou pod peste Prut) până la conexiunea cu Autostrada Transilvania lângă municipiul Târgu-Mureș;
  • proiectul nu va mai fi coordonat de Comisia de Prognoză din subordinea premierului Viorica Dăncilă, se prevede explicit că Ministerul Transporturilor gestionează proiectul.

Articol scris de Teo Baciu

Jurnalist din 2007, cu experiență în presa locală și națională, bursieră în 2014 a programului "Bursele Europene pentru Jurnaliști în Dialog", coautor al portalului național justitiecurata.ro, premiată de Reprezentanța Comisiei Europene în România în cadrul concursului "Reporter și blogger european".

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.