Nemțenii din diaspora se pot înscrie on-line pentru vot

de | 28/07/2019 | Acces Europa, Util

Cozile imense și cetățenii care stau cu orele la rând fără a reuși să voteze, la zeci de secții de votare din afara țării, ar putea să devină istorie. La presiunea publică legea a fost schimbată, iar românii din diaspora vor putea să se înscrie pentru a vota în ziua alegerilor sau vor putea trimite votul prin corespondență. Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) aduce la cunoștința opiniei publice faptul că, începând cu ziua de duminică, 28 iulie, alegătorii români care doresc să voteze la alegerile prezidențiale din acest an prin corespondență sau la o secție de votare din străinătate mai aproape de domiciliul lor se pot înregistra on-line pe portalul www.votstrainatate.ro, creat și administrat de AEP.

Înscrierea a început pe 28 iulie, ora 12:00, ora României, iar formularele de înregistrare vor fi active până în data de 11 septembrie 2019.

Portalul cuprinde două secțiuni: Alegător în străinătate la o secție de votare și Alegător în străinătate prin corespondență.

Alegătorul român care optează să voteze în străinătate la o secție de votare va completa un formular on-line, în care va înscrie numele, prenumele, codul numeric personal, localitatea şi statul unde optează să voteze, la care anexează copia scanată sau fotografia actului de identitate. Osecție de votare poate fi înființată la cererea a minimum 100 de cetățeni din aceeași localitate sau dintr-un grup de localități.

Alegătorul care dorește să se înscrie pentru votul prin corespondență trebuie să completeze un formular on-line, în care să menționeze numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de domiciliu sau reşedinţă, adresa de e-mail, precum şi opţiunea de transmitere în ţară sau la reprezentanţa diplomatică a votului exprimat prin corespondenţă. La acest formular, alegătorul trebuie să anexeze copia scanată sau fotografia actului de identitate şi a documentului care dovedeşte dreptul de şedere, eliberat de autorităţile străine. Lista documentelor care dovedesc dreptul de ședere în străinătate este cuprinsă în Ordinul 500/2016 privind documentele care atestă reședința în străinătate în vederea exercitării dreptului de vot la alegerile parlamentare din anul 2016.

După finalizarea procedurii de preînregistrare pe portal, alegătorul va primi un e-mail de control, pe care trebuie să-l confirme, în caz contrar validarea înregistrării neputându-se realiza. Precizăm că validarea înregistrării alegătorului din străinătate se face de către AEP, în termen de 5 zile de la confirmarea, de către acesta, a email-ului de control.

Întrebări și sesizări legate de procedura de preînregistrare și înscriere pot fi transmise  la adresa de e-mail contact@votstrainatate.ro

Articol scris de Teo Baciu

Jurnalist din 2007, cu experiență în presa locală și națională, bursieră în 2014 a programului "Bursele Europene pentru Jurnaliști în Dialog", coautor al portalului național justitiecurata.ro, premiată de Reprezentanța Comisiei Europene în România în cadrul concursului "Reporter și blogger european".

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.