Proiectul co-inițiat de inRoman.ro, în European Journalism Observatory

de | 17/12/2019 | Acces Europa, Eveniment, Local

European Journalism Observatory (EJO), o rețea de 15 institute independente de cercetare media din 14 țări, a scris despre platforma pressHUB market, descriind-o ca o inițiativă ce poate încuraja cel puțin o schimbare de perspectivă privind publicitatea făcută de marile companii. “În loc de o piață media dominată în totalitate de mari editori de presă naționali, ar putea aduce mai clar  în cadru media locală”, precizează EJO. 

Articolul explică cum funcționează platforma online presshubmarket.ro: un client care dorește să facă publicitate națională, regională sau targetată pe anumite județe poate alege din magazinul online publicațiile ce fac parte din rețeaua pressHUB. Astfel, se adresează clienților prin intermediul presei locale, un segement ce nu era acoperit până acum de agențiile de publicitate, acestea concentrându-se pe mass media naționale. 

“Publicitatea este cea mai mare sursă de finanțare nestatală pentru mass-media românești: se estimează că piața de publicitate media se va ridica în acest an la aproximativ 485 de milioane de euro, din care 20% se vor duce către presa online. Google și Facebook reprezintă aproximativ două treimi din veniturile din publicitate online. Majoritatea celorlalți, odată ce cei doi giganți tehnologici și-au luat partea, sunt concentrați în București și în alte centre de populație importante. Ideea unei platforme de finanțare descentralizate a fost creația lui Gabriel Baciu – membru al pressHUB – după ce altor membri ai rețelei li s-au au retras veniturile din publicitate peste noapte, ca urmare a presiunii politice. El a decis atunci că trebuie făcut ceva pentru a proteja independența financiară și editorială a presei locale.” 

extras din articolul apărut în European Journalism Observatory

Articolul integral al European Journalism Observatory despre pressHUB market poate fi citit aici: Romanian local media launch new funding platform

Proiectul pressHUB market reprezintă o premieră pentru presa românească și este finanțat de Digital News Initiative, un program Google.

Articol scris de inRoman.ro

Cotidian online independent.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele articole

se incarca

Cele mai citite articole

se incarca