Ce spune ministrul Bode că face pentru Roman: pasarelă, ocolitoare, măsurători de trafic în oraș

de | 09/03/2020 | Politică, Județean

Deputații Mugur Cozmanciuc și Laurențiu Leoreanu, dar și primarul Lucian Micu au fost gazde pentru Lucian Bode, ministrul Transporturilor. Acesta a venit la Roman vineri, dând asigurări că va susține mai multe proiecte pentru Roman și zona metropolitană.

Principalele declarații ale ministrului Lucian Bode au fost: 

  • Pentru că am avut nenumărate discuții pe marginea drumului DN2, drum național din interiorul localității Roman, am ajuns la concluzia – și nu este singura localitate unde acest lucru se va aplica – în legătură cu cine intervine pe rețeaua de drum național din localități. Banii din rovinietă trebuie să se întoarcă pentru componenta de drum național din interiorul localității. Sunt comunități care își permit să investească, au un buget consistent și își permit să investească în rețeaua de drumuri naționale din interiorul localității, dar sunt comunități care trebuie sprijinite. Comunitatea din Roman este o comunitate pe care noi am decis să o ajutăm, să o sprijinim. Intenția noastră este să preluăm această componentă și să o finanțăm și să o reabilităm, cei aproximativ 6 km de drum național. 
  • Cunosc problema pasajului rutier de la calea ferată de la ieșirea din Roman spre Iași. Am reușit finalizăm, după două vizite ale experților noștri, caietul de sarcini pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic. Împreună realizăm cele două documentații, am bugetat acest obiectiv, sunt 600.000 lei din bugetul de stat, respectiv din surse proprii. Într-un an de zile va trebui să finalizeze, cel care va câștiga licitația, studiul de fezabilitate și proiectul tehnic și să începem să demarăm procedurile pentru licitație – execuție pasaj rutier peste calea ferată.
  • Avem un studiu de fezabilitate și un proiect de execuție pentru varianta ocolitoare Roman, cei aproximativ 15 km. Este o documentație care trebuie revizuită, este din 2010, valoare ei este aproximativ 330 milioane de lei. Există posibilitatea să rămână o parte din bani pe anumite axe din acest exercițiu financiar necheltuiți și să avem un buget posibil pentru finanțarea unor astfel de obiective. Vreau să fim pregătiți cu o documentație matură, actualizată. Azi, când vorbim, Romanul nu are o sursă de finanțare, de aceea revizuirea documentației este necesară în a accesa, fie prin Compania Națională de Drumuri, fie prin autoritățile locale, cu fonduri europene. Nu putem finanța de la fondul de stat acest obiectiv.
  • CESTRIN e o componentă importantă a CNAIR, este în portofoliul nostru și poate face orice este legal și i se dispune să facă. Așadar, nu văd de ce, concret, nu ar putea realiza un studiu de trafic, așa cum ați indicat, în Romnan, în localitate. Să o luați ca pe un angajament. 
  • Drumul de mare viteză Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Suceava – Siret este în atenția Ministerului: pentru patru din cele șase sectoare avem semnat contractul pentru realizarea documentației (Ploiești – Buzău, Buzău – Focșani, Focșani – Bacău, Bacău – Pașcani). Aceste contracte sunt în derulare, cu termen de finalizare noiembrie 2020 – ianuarie 2021. După ce se predă documentația, începem licitația pentru execuție. În ceea ce privește ultimele două tronsoane, suntem în procedură de achiziție publică pentru partea de documentație.

Articol scris de Teo Baciu

Jurnalist din 2007, cu experiență în presa locală și națională, bursieră în 2014 a programului "Bursele Europene pentru Jurnaliști în Dialog", coautor al portalului național justitiecurata.ro, premiată de Reprezentanța Comisiei Europene în România în cadrul concursului "Reporter și blogger european".

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.