Treabă tipic românească: lucrări pe bucăți la podul peste Moldova

de | 14/04/2020 | Administrație, Local

Șoferii din Roman și zona Roman cunosc bine cum trebuie să circule pe podul rutier dintre Roman și Horia: cu mare grijă. La câteva luni de la intervenții de amploare pe pod, disconfortul este major, iar traversarea rosturilor de dilatare se resimte din plin. La începutul lunii mai, pe pod vor fi realizate din nou intervenții.

Pentru că, așa cum susțin autotirățile, anul trecut s-a turnat doar covor asfaltic. Iar anul acesta, abia, se va interveni la rosturile de dilatare. Informația a fost oferită de prefectul George Lazăr și confirmată de Remus Luca, șeful Secției Drumuri Naționale Piatra Neamț.

Urmează ca lucrările de modernizare a podului de la Horia, mă refer la parapeți, să fie terminate în aproximativ două săptămâni, urmând ca și rosturile de dilatație care sunt deteriorate și crează disconfort în trafic să fie înlocuite la începutul lunii mai pentru a avea o calitate rutieră bună. Pentru rosturile de dilatație, este prima investiție pe județul Neamț pe acest pod care leagă Romanul de Horia pe E85.

George Lazăr, prefectul județului Neamț

Nici prefectul Lazăr și nici reprezentantul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) din județ nu au reușit să explice de ce această lucrare se face pe bucăți și de ce șoferii sunt nevoiți să circule în aceste condiții. Pentru a circula pe drumurile naționale din România, adică inclusiv pe acest pod (care este parte din DN2/ E85), șoferii plătesc rovinietă. Iar dacă nu o plătesc, sunt sancționați. În schimb, pentru disconfortul și, uneori, problemele tehnice care apar din cauza situației drumurilor, de cele mai multe ori nu răspunde nimeni. 

Articol scris de Teo Baciu

Jurnalist din 2007, cu experiență în presa locală și națională, bursieră în 2014 a programului "Bursele Europene pentru Jurnaliști în Dialog", coautor al portalului național justitiecurata.ro, premiată de Reprezentanța Comisiei Europene în România în cadrul concursului "Reporter și blogger european".

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.