După 16 ani, romașcanii au din nou cinema. La privat

de | 18/06/2020 | Local, Editorial

Se împlinesc 16 ani de cănd ultimul cinematograf din Roman a avut ecranul luminat de o proiecție. Promisiuni au tot existat de-a lungul anilor, speranța romașcanilor fiind că Cinema Unirea va fi reabilitat, dar acesta zace înfășurat în bannere publicitare pentru a-i ascunde urâțenia generată de neputința autorităților.

În anul 2016, un zvon străbătea urbea: vom avea mall. Mai mult: mallul va avea și cinematograf. Mare fu dezamăgirea romașcanilor cinefili când zvonul despre construcția unui cinema a fost infirmat. În primăvara anului 2020 discuția despre cinematograf se reaprinde odată cu preambulul campaniei electorale: autoritățile promit că vor reface clădirea cinematohrafului Unirea dar spun și că va mai dura, în compensație promit un cinematograf în aer liber în Complexul de Agrement Moldova. În mediul online romașcanii își exprimă neîncrederea și se discută tot felul de variante, una dintre ele fiind adusă în prim-plan de întreprinzătorul local Bogdan Roman: un cinema drive-in.

Până să ofere autoritățile ceva concret, vine pandemia și nimănui nu-i mai pasă de cinema, dar odată cu relaxarea condițiilor de deplasare, un cinema drive-in pare cea mai bună variantă ca oamenii să vadă un film pe ecran mare fără să se înghesuiască la coadă la bilete și să respecte o distanță sigură între ei în timpul vizionării.

În seara de 17 iunie, aproape 100 de mașini s-au aliniat toate cu fața spre dreptunghiul mare și alb care reprezenta ceea ce-și doreau romașcanii de atât de multă vreme. În sfârșit, romașcanii au cinema. Mai mult de atât, e gratis. Dacă e să judecăm după prima seară, inițiativa Roman Value Centre e un succes. Până să înceapă proiecția, atmosfera era aproape ca de sărbătoare și parcarea Roman Value Centre era probabil zona cu cele mai multe zâmbete pe metru pătrat din oraș. Majoritatea celor prezenți au fost tineri și cei mai mulți dintre ei au fost civilizați și au respectat regulamentul. În mod sigur mulți dintre cei prezenți mai văzuseră filmul ce a fost lansat cam cu un an în urmă, dar să vezi un film la un cinema drive-in e un eveniment în sine, indiferent de ce actori își spun replicile pe ecran.

Ca într-un cinema veritabil, înaintea filmului au rulat și câteva reclame comerciale și clipuri de promovare ale filmelor ce vor rula în viitor. Printre ele, clipul de promovare al municipiului Roman, dar propaganda a eșuat fiind singurul material video ce a rulat cu sincope.

În sfârșit, romașcanii au din nou cinema. Însă datorită mediului privat, nu pentru că autoritățile și-au onorat promisiunile cu care au câștigat alegeri.

Articol scris de Gabriel Baciu

Fost realizator de programe, coordonator muzical și creator de reclame la Radio Nord-Est și Radio Terra; fost realizator de programe la CNS Roman; antreprenor în advertising și publicitate din 2003; membru fondator al săptămânalului Opinia Romașcană; consultant pentru comunicare, advertising și publicitate; grafician și dezvoltator site-uri web.

0 Comentarii

Înaintează un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Ultimele articole

se incarca

Cele mai citite articole

se incarca